ponedeljek, 15. december 2008

Prvi modul (december 2008)

Za začetek sem si izbral čisto preprost in osnovni modul. To pa predvsem zato da vidim kaj mi ne gre ali kaj bi lahko delal drugače, itd. Vglavnem, da sem se na njem učil.
Kar nekaj časa sem iskal primerno podlogo za pod progo. Preprašal sem kar nekaj ljudi, pluta so rekli da je zastarela, dandanes se uporablja guma ali raznorazne podloge za laminat.
No tako sem se podal na lov za podlogo. Obi sem obrnil okol, ker pa nisem vedel točno kaj iščem, je nisem našel. Vse skupaj sem potem odkril bolj po naključju v Merkurju.

Podloga: izopor, po moje super materjal, sploh zaradi njegove narebranosti.

Izvedel sem tudi, da večina modelarjev uporablja podlogo debelo 5mm. No jaz sem dobil podlogo debelo 3mm, in je zaradi tega dajam v 'dve etaži'. Sicer tudi tistih 3m ni ravno 3mm in je kar primerna podloga, pa še nasip se ekstremno preprosto naredi, zaradi sopničke, ki sem jo naredil, ko sem rezal podlogo.

Ker je modul dolg 180cm in ker delam s pikotovimi tiri, se mi je skoraj izšlo, zmankalo mi je piškavih 7mm, katere sem moral doštukati. Tako je tudi padla odločitev, da bom sedaj naprej kupoval samo fleks tire. No, ne čisto samo, vendar pa vse ravne in verjetno kakšne večje radije.

Zadevo sem pritrjeval s 10mm žebljički. Iskal sem sicer daljše, vendar so se tej izkazali za zelo primerne in čisto dolj primejo progo.

Glede spajanja modulov me čaka še nekaj odločitev, predvsem kako nameravam rešiti nasip na teh mestih. Na samih spojnih tirih pa sem na eni strani odstranil kovinske spojke, in jih nadomestil z izolirnimi. Tako je tudi povezovalni tir na eni strani del modula, na drugi strani pa je izoliran od njega.
Izolirne sponke na povezovalnih tirih.


Po namestitvi tirov na svoja mesta jih je bilo potrebno pobarvati.

Svoje delo je odlično opravil airbrush za 11€ iz ferentičev. =) Pod 4-5 barim je barval čudovito za moje pojme. Ker nimam namenskega kompresorja ali kartuš za airbrush sem moral dodati na na navaden kompresor regulator tlaka, ki obenem še suši zrak.
Airbrush.

In pripadajoči regulator tlaka

In končano delo.

Po barvanju pa sem zacel delati nasip. To je moj prvi nasip, zrtvovan v študijske namene, pa milim da mi je vseeno uspelo dobro.



Delal sem ga po standardnem postopku, s čopičem poravnal na mesto, namočil z vodo, požegnano z detergentom, potem pa se zalil z lesarskim lepilom, redčenim 1:5 z vodo in tudi požegnanem z detergentom. Zadeva je kar dobro uspela, po 24 urah je nasip suh in očiščen.


Po čiščenju sem šel še nekajkra s krtačko po sredini proge, s čimer sem nakazal na uporabljenost proge. Ker je to hitra proga, ni zelo temna in je bolj sivkasto rjave barve.

Glavna proga ima detektorje zasedenosti na 60cm, kar pride na ta modul 6 detektorjev. Zato je bilo potrebno posamezne odseke izolirati, in seveda tudi poskrbeti za napajanje.
Še neurejena solata.

Vse napajanje je izvedeno preko spojk med tiri, tako da so sami tiri nepospajkani. Tega se bom poizkušal držati tudi v prihodnje. Za napajalne kable pa sem izvrtal luknje neposredno pod spojem, tako da so dobro skriti.

Nasip moram se dokoncati, namrec nehal sem tam, kjer mi je zmanjkalo 5mm tirov. Sedaj je tudi ta luknja pokrita, tako da bo v kratkem tudi ta dokončan.

Več slik pa v albumu.

Vse kar se tiče prvega modula bom pisal v to objavo in jo urejal. Ko bo modul narejen bom to tudi napisal.

2 komentarja:

  1. Zelo zanimivo. Lahko bi tudi kaj več napisal o detektorjih zasedenosti, za tiste, ki o tem ne vemo nič. Pa tudi, kako jih boš uproabil.
    Me zanima, kako bo tale izopor prenešal hrup. Obilo uspeha še naprej!

    OdgovoriIzbriši
  2. Dodal sem tudi opise vezij, ki jih uporabljam, tako, da je tudi to sedaj pokrito.

    Glede nato kako je izopor penast, bo po moje odličen dušilec zvoka. Hvala za dobre želje.

    OdgovoriIzbriši